Wednesday, June 30, 2010

Lokas Crackbilder

Hur galet det än kan låta så åkte några av oss till Crack!-festivalen i Rom för att ställa ut serier och turista i den urgamla staden. Nu kommer bilderna! Ursäkta att de blev så suddiga...


Här är några av svenskarna samlade framför någon typisk rom-sevärdhet. My Gudmundsdotter, Johan Jergner Ekervik, Martina Bergsjö, Kalle Johnsson och Fabian Göranson.

Jag.


På fortet där festivalen går av stapeln kan man ställa ut konst i underjordiska celler. Här har Martina satt upp sina målningar.



Här är min utställning som jag släpade med mig från Stockholm. Hela fick inte plats men det är alltså samma bilder som jag ställde ut på I seriernas värld i Malmö i fjol.




En vägg med Fabians infernosidor.


Fabian och Kalle målade gjorde en väggmålning i cellen.


På kvällarna var det proppat med folk på fortet. Band spelade, vin dracks och knark röktes. Ibland var det faktiskt lite klaustrofobiskt. Crack! är känt för alla hundar som besöker festivalen. De går ofta omkring själva och tigger mat. Här har Zoe lagt sig tillrätta i vår cell.


Coco Moodysson och Alexander Ekelund. Coco hade med sig en italiensk version av sin bok Jag är ditt fan in i döden i begränsad upplaga.


Alla var tvungna att stanna utanför en stängd seriebutik som hade en massa dockor i fönstret. Här syns också Emma Rendel som hade en uppskattad utställning där besökare fick bidra med egna pratbubblor.


Jag var så där härligt semesterrufsig.


En kväll på kvartersrestaurang i närheten av fortet.


24 hour party people.


Screentryck och folk på festivalen.


En tjej hade med sig dockor som hon lät tecknare teckna på. Jag och Kalle gjorde varsin sida på den här. Tror att det var ett pågående projekt och att dockorna kommer ställas ut fler gånger.


Kalle tecknar.


Martina med en av sina bilder, som hon sålde.

Sammanfattningsvis en härlig festival och en skön semester!

Tack till arrangörerna! Hoppas vi ses nästa år igen!

/Loka

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com - Background by Ava7Patterns