Monday, October 11, 2010

Katten och kimonon uppmärksammas på bloggarna


Glory box skriver: "Nancy Peñas teckningsstil är helt ljuvlig. Jag kan inte särskilt mycket om bildkonst men det finns en särskild typ av bilder som jag bara vill "äta med ögonen". Jag kan liksom inte sluta stirra. Så är det med många av Peñas bilder. "



Marias bokblogg skriver: "Peña smälter ihop en kriminalberättelse i viktorianska England och skildringen av ett olyckligt förhållande med surrealistisk saga och resultatet är alldeles underbart. Särskilt teckningarna av olika kimonor med katter och fåglar är magiska och tycks obunda av serierutorna, som om de skulle fortsätta flera meter utanför sidorna."


Bakom masken skriver: "Det är framförallt tecknandet jag faller för. Bilderna är originella genom att både vara vackra och samtidigt ha en viss udd. Och så är det sådär svart och tuschigt som jag helst vill ha det."

Läs mer om Katten och kimonon av Nancy Peña här.

/Loka

ps: Nu finns även Dagens Nyheter-recensionen på nätet (för dig som inte kan nöja dig med mitt referat). ds

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com - Background by Ava7Patterns