Tuesday, March 16, 2010


En ny (fast inte så arg som bilden antyder) röst på bloggen!

Jag heter Oskar Sjölander och praktiserar sen igår och en tid framöver på Kolik, som ett led i min förlagsvetarutbildning på universitetet. Jag har tidigare pluggat litteraturvetenskap och språk, så trots att jag inte har någon direkt erfarenhet av förlagsarbete hoppas jag ändå kunna dra mitt strå till stacken under de tio veckor jag ska vara här. Även om mycket fortfarande känns lite ovant - recensionsex ska skickas, kvittopärmar ska struktureras och bokbord ska byggas hos den lokala seriebokhandeln - börjar saker och ting sakta falla på plats. Som ivrig serieläsare alltsedan späd ålder känns det såklart spännande att praktisera på ett serieutgivande förlag. Och det är extra roligt att det blev just Kolik: alla som sitter och jobbar här i Kolikgrottan på Söder i Stockholm är själva serietecknare, så det är en ideal miljö för den som likt mig gärna insuper kreativ atmosfär. Har jag tur gör den mig själv kreativ också - det vore en välkommen förvandling...

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com - Background by Ava7Patterns